I løpet av mai måned har Skydda Group sammen med vår partner i logistikk, Logistikkpartner, flyttet sitt sentrallager inn i et nytt, mer moderne og innovativt lagerlokale på industriområdet Rönnåsen i Ulricehamn.
Mathias Sonninger, Head of Logistics i Skydda Group, forteller at HMS-selskapet fremover skal bruke Autostore-lager og et robotsystem som kan operere til alle døgnets tider.
- I det nye sentrallageret vil roboter jobbe 24/7 - noe som betyr ingen nedetid på lageret. Dette vil gi forbedringer i arbeidsflyt, leveringstider og kundetilfredshet, sier logistikksjefen.
- Automatisering av lagerdriften gir Skydda muligheten til å håndtere ordrer raskere og tryggere der vi har konstant varekontroll. For kundens del vil dette bety redusert behandlingstid på sine ordre og redusert leveringstid av sine produkter.
En grunnsten i Skydda Groups totaltilbud er effektivt, pålitelig og verdiskapende logistikk. Det nye sentrallageret vil føre til både økt effektivitet, forbedret lagerstyring, økt fleksibilitet og forbedret sikkerhet. I tillegg er systemet designet for å være helautomatisert, noe som betyr at det er mindre behov for menneskelig assistanse i lagrings- og gjenfinningsprosessen.
- Med den nye løsningen i vårt nye sentrallager vil risikoen for ulykker og skader som kan oppstå i tradisjonelle lagersystemer bli ytterligere redusert. Som en ledende leverandør av HMS-løsninger i Nord-Europa er vi naturligvis svært opptatt av å sørge for en sikker og trygg arbeidsplass, utdyper Sonninger.
Det vil også være forbedrede lagerstyringsfunksjoner i det nye sentrallageret. Systemet bruker avansert programvare for å spore lagerbeholdning og automatisk bestille produkter når lagerbeholdningen blir lav.
- Dette hjelper til med å sikre at selskapet alltid har produktene vi trenger på lager og kan unngå mangler som kan føre til feilbestilling og tapt salg.
Flytteprosessen har blitt utført i uke 18-20.
- Våre kunder var informert i forkant om at det kunne komme leveranser fra to ulike lagre i Ulricehamn i løpet av disse ukene. Lagerflyttingen vil ikke ha noen stor påvirkning for kunden og man får informasjon om lagerstatus på sin ordrebekreftelse, opplyser Mathias Sonninger.
Som kunde kan man alltid følge med på sin ordre og leveransedetaljer på skydda.no, samt se om leveransen skjer i ett eller flere kolli. Ved spørsmål kan man kontakte Skyddas kundeservice på mail eller telefon.
.
Følg oss på sosiale medier: