Rutiner for levering og ordretyper spesifiseres i prosess ved oppstart/etablering av kundeforhold.
Ved manuell ordrelegging av Skydda Norge tilkommer et behandlingsgebyr på kr. 89,-
Frakt og småordregebyrer blir belastet etter følgende tabell:
Benevning/ Ordretype |
Øst/Sør |
Vest/Midt |
Nord |
Leveringsadresse |
Faste dager |
Ukesordre, NG1/NG3 |
349,- | 349,- | 389,- | Fast | Ja |
Direkteordre med bil, NGS |
389,- | 389,- | 389,- | Valgfri | Nei |
Småordretillegg, netto < 1000,‐ |
225,- | 225,- | 225,- | N/A | N/A |
Skaffevaregebyr |
249,- | 249,- | 249,- | N/A | Nei |
Ukesordre slippes som standard en gang i uken.
Frakttabellen gjelder alltid ved avvikende leveringsadresser.
Lagervarer leveres fraktfritt ved nettoordreverdi over kr. 7000,-.
Pallegebyr etter gjeldene satser gjelder: EU-Pall 145,- B-Pall 115,- og Halvpall 65,-
Transitvarer, parentesvarer, bestillingsvarer (BV) og skaffevarer belastes alltid jamfør frakttabellen over.
Skydda ønsker å bidra til et bærekraftig miljø og det grønne skifte. Dette er forankret i vår egen miljøpolitikk der det sentrale elementet er å være mest mulig skånsomme mot miljøet enten det er gjelder fremstilling av produkter, leveranser eller andre tjenester Skydda yter. Vi oppfordrer også våre kunder til å ta del i dette ved å:
Ved kjøp av Mascots artikler avviker leveringsbetingelsene fra våre vanlige salgsbetingelser. Vi tar et fraktgebyr på 250 NOK for bestillinger under 3000 NOK.
Avvikende vilkår for retur sammenlignet med generelle salgsbetingelser punkt. 2
- Retursøknaden gjøres via skydda.no
- Kun returer innen 90 dager etter fakturadato aksepteres.
- Returen skal alltid sendes til Mascots lager i Danmark (adressen finner du på returrapporten som mottas etter at søknaden er behandlet)
- Returfrakt betales alltid av kunden
- Returfradrag for godkjente returer gjøres med 25 %
- Mascot aksepterer ikke skadede produkter/emballasje eller prismerkede produkter.
- Kreditering skjer etter at varen er godkjent for retur.
Faktura forfaller til betaling 14 dager etter fakturadato eller i henhold til avtale. Ved for sen betaling belastes forsinkelsesrente i henhold til ”lov om renter ved forsinket betaling”. Faktura sendes elektronisk per mail eller EDI/EHF.
Produktinformasjon, priser, lagerstatus, ordrestatus, leveringssituasjon og sikkerhetsdatablad finnes tilgjengelig på www.skydda.no.
Kontinuerlig oppdatering av ordrestatus og leveringstid finnes på www.skydda.no. Ordrebekreftelse kan sendes per mail.
Skydda forbeholder seg retten til prisjusteringer ved prisendring fra leverandør, samt retting av teknisk feilprising uten forvarsel. Nettoprisene kan justeres kontinuerlig av Skydda. Outlet-produkter kan ikke kombineres med rabatt- og bonusordninger. Dersom frakt, emballasje, assuranse, tollsatser, offentlige gebyrer endres i forhold til det som gjaldt ved avtaleinngåelse kan prisene endres tilsvarende.
Transportskader, manko og feilleveranser må rapporteres innen 7 dager. Fraktkostnader dekkes kun dersom Skyddas transportør benyttes.
Varer med en bruttoverdi over kr. 2 000,- per varelinje kan returneres mot et gebyr på 25%. Aktuelle returer må ansøkes på www.skydda.no.
Skydda forbeholder seg retten til fritt på kommersielt grunnlag å avgjøre hvorvidt retur av produkt skal godkjennes. Returvarer må være i original emballasje, uskadet, i salgsmessig stand og ikke eldre enn 6 måneder. Utgåtte varer, bestillingsvarer og «ferskvarer» tas ikke i retur. Skyldes returen feil fra Skyddas side, dekkes fraktkostnadene kun dersom Skyddas transportør er benyttet. Kampanje-, outlet- og sesongvarer kan ikke returneres.
Kjøpslovens betingelser gjelder ved reklamasjon. Varer kan returneres etter fullført reklamasjonsprosedyrer på www.skydda.no. Ved innsendelse av produkter til reklamasjon skal alltid gjeldende skjema være utfylt og medfølge. Angi også kontaktperson, mail og telefonnummer. Dersom ikke reklamasjon eller garanti gjelder, faktureres det for servicekostnader.
Produkter til service, reparasjon eller vedlikehold må registreres på www.skydda.no. Varer sendes deretter i henhold til angitte prosedyrer. Ved innsendelse av produkter til service skal alltid gjeldende skjema være utfylt og medfølge. Angi også kontaktperson, mail og/eller telefonnummer. Service- og reparasjonskostnader faktureres etter medgått materiell og tid.
Skydda beholder eiendomsretten til varene inntil hele kjøpesummen er betalt. Unntaket er handelsvarer som er videresolgt til 3. person.
Skydda fraskriver seg alt ansvar dersom avtalen ikke oppfylles ved følgende omstendigheter: Arbeidskonflikt, konkurser, brann, krig, mobilisering,
rekvirering, beslag, valutarestriksjoner, opprør, knapphet på transportmidler eller varer, samt andre omstendigheter som partene ikke kan råde over.
Overstående betingelser regnes som akseptert ved kjøp av Skyddas produkter.
Oppdatert versjon: 18. November 2024.